Creatieve werksessie

Een creatieve werksessie zorgt op interactieve en ludieke wijze dat je in beweging komt om je doel te behalen. Je leert eerst keuzes te maken door out of the box te denken, waarna je daarna direct aan de slag gaat. Mindset en belemmerende overtuigingen worden bespreekbaar gemaakt en drempels en beperkingen worden overboord gegooid. Aan het eind van elke sessie heb jij een raamwerk met het antwoord op jouw vraag!


Leer nieuwe werkwijzen, vaardigheden en tools om meer effect te halen uit jouw werkzaamheden als: 


  • Medewerker van een vrijwilligerscentrale; je leert hoe jij stichtingen en verenigingen in beweging zet door nieuwe adviesvaardigheden. Je gaat aan de slag via het train de trainer principe en leert nieuwe workshops die jij direct in kan gaan zetten. 
  • Bestuurder, vrijwilligerscoördinator of leidinggevende binnen een (vrijwilligers)organisatie; je leert hoe het werken met en werven van vrijwilligers op een dynamische manier kan worden ingezet.

NIEUW te boeken: schrijf je nu in voor één van de volgende cursusen in het najaar!

Creatieve werksessie

Tekort aan vrijwilligers?! Zo speel je in op de vrijwilliger van nu!


De vrijwilliger van nu is veranderd ten opzichte vanvroeger. En als je vasthoudt aan de kaders zoals je die gewend bent, wil die nieuwe vrijwilliger dan nog wel bij jou aan de slag? In deze sessie gaan we out of the box denken met deze omgekeerde vraag ‘Hoe jaag je de vrijwilliger van nu weg?’


We maken gebruik van creatieve werkvormen en de trainers nemen je mee in de gedachtegang van de potentiële vrijwilliger. Je krijgt inzicht in de wensen en behoefte van de vrijwilliger, wat hun kenmerken zijn en wat ze drijft. Op basis daarvan maak je de vertaalslag naar je eigen handelen richting die vrijwilliger. Wat ga jij morgen anders doen? 

"Er is geen tekort aan vrijwillige energie, je moet alleen de juiste personen zien te bereiken! "

Creatieve werksessie

Verleid je doelgroep


Elk wervingstraject start met het bepalen van de doelgroep. Of je nou een spetterende vacaturetekst wil of een gave wervingsactiviteit, je moet eerst weten voor wie je dit schrijft of organiseert. In deze sessie ga jij hiermee aan de slag. Je leert welke vrijwilligers er bij jouw organisatie passen én hoe je ze aanspreekt. Tijdens deze werksessie maken we gebruik van creatieve werkvormen en nemen de trainers je mee in de gedachtegang van de potentiële vrijwilliger.


Je leert keuzes maken in welke doelgroep je wil aantrekken als vrijwilliger, wat hun kenmerken zijn en wat ze drijft. Op basis daarvan maak je in deze sessie de vertaalslag naar een onweerstaanbaar aanbod voor jouw potentiële vrijwilliger; je schrijft de perfecte vacature of gaat aan de slag met een wervingscampagne!

"Iedereen aanspreken is niemand aanspreken."

Creatieve werksessie

De perfecte vacature schrijven


Elke goede tekst begint met het weten voor wie je schrijft. Want iedereen aanspreken is niemand aanspreken. Vanuit een vooraf bepaalde doelgroep ga je een perfecte vacature vormgeven. Wat wil die vrijwilliger zien en lezen, hoe maak je de functie interessant en hoe verlaag je de drempel om te reageren?


Je gaat aan de slag met elementen zoals een creatieve titel, het vormgeven van de inhoud en het onweerstaanbare aanbod voor jouw potentiële vrijwilliger. Je denkt en schrijft vanuit de vrijwilliger: waar gaat zijn hart sneller van kloppen? Zet het ontvangstcomité nu maar vast klaar!

"Op zoek gaan naar nieuwe ideeën of oplossingen, gebaande denkpaden los laten en komen tot nieuwe inzichten."

Creatieve werksessie

Een spetterende wervingscampagne


Vrijwilligers werven kan op verschillende manieren. De een werft graag met de perfecte vacaturetekst. De andere organiseert liever een gave wervingsactiviteit, een bring-a-friend actie of zet zijn netwerk in. Er zijn veel methodes die je in kan zetten om om nieuwe vrijwilligers aan te trekken. Het is vooral belangrijk dat de methode past bij jou en bij jouw organisatie.


Nieuwsgierig naar de perfectie (mix van) wervingsmethodes? In deze sessie werk je een passende én spetterde wervingscampagne uit, die je daarna direct in kan zetten. Met dit werven-op-maat wordt nieuwe vrijwilligers aantrekken pas echt leuk!

Benieuwd wat ik voor je kan doen?

Neem contact met me op!

 
 
 
 
 
unsplash