Creatieve werksessie

Een creatieve werksessie training zorgt op interactieve en ludieke wijze dat je in beweging komt om je doel te behalen. Je leert keuzes te maken door out of the box te denken en daarna ga je direct aan de slag. Mindset en belemmerende overtuigingen worden bespreekbaar gemaakt. Drempels en beperkingen worden overboord gegooid. Aan het eind van elke sessie heb jij een raamwerk met het antwoord op jouw vraag!


Deze trainingen zijn interessant voor bestuurders, vrijwilligerscoördinatoren en/of vrijwilligersbegeleiders binnen een organisatie.


Je gaat met nieuwe energie aan de slag met het samenwerken metvrijwilligers. En daarnaast organiseer je het zo, dat de vrijwilligers  op een positieve manier worden begeleid zodat ze energieke ambassadeurs van je organisatie worden!

Leer nieuwe werkwijzen, vaardigheden en tools, zo haal je meer effect uit jouw werkzaamheden.

Creatieve werksessie

Verleid je doelgroep?

Als je weet wie je wilt werven dan wordt het een stuk makkelijker!!


Elk wervingstraject start met het bepalen van de doelgroep. Of je nou een spetterende vacaturetekst wil of een gave wervingsactiviteit, je moet eerst weten voor wie je dit schrijft of organiseert. In deze sessie ga jij hiermee aan de slag. Je leert welke vrijwilligers er bij jouw organisatie passen én hoe je ze aanspreekt. Tijdens deze werksessie maken we gebruik van creatieve werkvormen en nemen de trainers je mee in de gedachtegang van de potentiële vrijwilliger.


Je leert keuzes maken in welke doelgroep je wil aantrekken als vrijwilliger, wat hun kenmerken zijn en wat ze drijft. Op basis daarvan maak je in deze sessie de vertaalslag naar een onweerstaanbaar aanbod voor jouw potentiële vrijwilliger; je schrijft de perfecte vacature of gaat aan de slag met een wervingscampagne!

"Iedereen aanspreken is niemand aanspreken."

Creatieve werksessie

Tekort aan vrijwilligers?

Een goede wervingscampagne lost het op!


De vrijwilliger van nu is veranderd ten opzichte van vroeger. En als je vasthoudt aan de kaders zoals je die gewend bent, komt die nieuwe vrijwilliger wel naar je toe? Als je je nou eens afvraagt; ‘Hoe jaag je de huidige vrijwilligers weg?’ Dan weet je ook wat je wel moet doen ;-) 


Als je eenmaal weet wie je wilt werven, dan blijft de vraag over, op welke manier dan? Dat doe je met de perfect aansprekende vacature, een spetterende wervingscampagne en de beste kanalen inzetten die aansluiten op de doelgroep. Hoe doe je dat? Dat leren we je in deze training. Je gaat direct aan de slag voor jouw vacature!

"Er is geen tekort aan vrijwillige energie, je moet alleen de juiste personen zien te bereiken! "

Creatieve werksessie

De BASIS-methode

Een goede start en basis is het halve werk!


Aan de hand van de BASIS-methodiek leer je hoe je op een goede manier samenwerkt met vrijwilligers. In deze training behandel je alle elementen van een goed vrijwilligersbeleid. Op een inspirerende en interactieve manier ga je aan de slag voor je eigen organisatie. Geen saaie beleidsplannen schrijven maar je legt direct jouw basis van een goede vrijwilligerssamenwerking vast op een mooi vormgegeven placemat.


Wil je daarna op voor het keurmerk Goed Geregeld vanuit het NOV? Dan heb je al een goede BASIS! 


 

"Op zoek gaan naar nieuwe ideeën of oplossingen, gebaande denkpaden los laten en komen tot nieuwe inzichten."

Creatieve werksessie

Een spetterende wervingscampagne


Vrijwilligers werven kan op verschillende manieren. De een werft graag met de perfecte vacaturetekst. De andere organiseert liever een gave wervingsactiviteit, een bring-a-friend actie of zet zijn netwerk in. Er zijn veel methodes die je in kan zetten om om nieuwe vrijwilligers aan te trekken. Het is vooral belangrijk dat de methode past bij jou en bij jouw organisatie.


Nieuwsgierig naar de perfectie (mix van) wervingsmethodes? In deze sessie werk je een passende én spetterde wervingscampagne uit, die je daarna direct in kan zetten. Met dit werven-op-maat wordt nieuwe vrijwilligers aantrekken pas echt leuk!

Workshop boeken of meer informatie?

Neem contact met me op!

 
 
 
 
 
unsplash